story meninggal dunia ?


mati ?? aku phobia sangat bila ada org meninggal. aku taktau kenapa. aku pernah terfikir bila aku mati, cukup ke amalan aku buat kat dunia nie? apa perasaan org yg paling dkt dgn aku? nagis ke dorg? suka ke? aku nak sangat tahu. bila aku baca blog org yg cite pasal meninggal nie aku sure nagis. even aku gangster. suke wat masalh . perangai kasar sume. tapi nampak jea perkataan meninggal aku baca post tu semua. sedihsebak. mcmmcm ada. pernah gak aku terfikir. kot kalau esok ke parents aku meninggal, mcm mana aku nak hidup? dgn sape aku nak bergantung? dgn sape aku nak kongsi semua masalah aku? and dkt mana lagi aku nak peluk kalau tak dkt dorg? well. ajal. bilabila masa jeaa boleh meninggal. mama selalu ckp "nanti kot mama mati, jagalah diri elokelok", "taklama lagi mama mati la nie dik" " mama mati nanti, mama nak adik baca kan yasin tok mama" "lama lagi perjalanan hidup adik. adik muda lagi. takmcm mama" aku pulak mesti jawab "kalau mama mati, adik pun mati" takpun "mama mati nanti, adik nak duduk dgn sape". wehh. ajal dohh. Allah bilabila masa jeaa boleh tarik nyawa kita. ntahntah kejap lagi. tapi aku tahu, ada hikmah sebalik nya. barangkali Allah nak uji kita :') . kepade awak . suke kea neok saye mati ? okeyy laa awak . even pape pun . semua kesalahan saya hope awak maafkan . tiade dendam antarew kite&kite okeyy :')

terima kasih ya Allah sebab bagi aku peluang untuk hidup :)